senyumanku

senyum.. ika. senyum ika. senyum ika!!!!!!!!!
 walaupun hati kau berdarah terluka. Senyum walaupun mereka mengkianati kau. Senyum walaupun semua yang berlaku mampu dia org lupakan. Senyum sampai hati mereka menangis melihat kau tersenyum. senyum jangan pernah tunjuk kau sedih. Kau mampu senyum.saat dikianati. saat kau diperlekehkan.saat kau dipinggirkan. saat kau dilayan mcm bintang. senyumlahlah. biar mereka menangis melihat kau tersenyum. 

sebuah pokok kelihatan kukuh. walaupun badai melanda, taufan kuat meniup, dia tetap kukuh. namun akan tiba satu saat pokok tersebut akan jatuh ditimpa bumi. sekuat mana, pokok itu bertahan. akhirnya akan tumbang. 

akhirnya. senyuman yang kurasakan mampu. semakin luntur. aku alpha. aku rasakan diri terlalu kuat. biarkan aku bersendirian. aku mampu atasi semua sendiri. namun  aku terkandas. betapa hebat mainan manusia. berkali kali terluka. akhirnya aku sedar . aku kalah pada sujudmu Ya Allah. Pada setiap kali aku menadahkan doa. meminta. memohon. meluahkan . hanya pada itu ketenangan buatku. Hanya pada mu Ya Allah air mata ini mengalir.. hanya padamu ku minta biarkan aku terus kuat biarkan aku terus tersenyum, walaupun pada manusia aku kalah, tetapi aku bahagia kerana kau sentiasa disisiku.. biarkan aku terus tersenyum buat ibu dan keluargaku.. 


memafkan lebih baik.. 😌😌😌😌😌😌

Comments

Popular Posts